• Curs centralizat de pregatire profesionala pentru practicienii stagiari
    22-26 mai 2017

    Detalii

  • Conferința regională de insolvență
    Bacău - 9 iunie 2017

    Acreditare INPPI: 10 puncte de pregătire profesională

    Detalii

  • EXAMEN DEFINITIVAT
    - sesiunea 6-7 iulie 2017 -

    Detalii

  • Calendar actiuni pregatire profesionala
    INPPI 2017

    Detalii

Sunday, 28 May 2017

Presă

20:Noi

Interviu cu Simona Miloş, preşedintele INPPI

La câteva zile după Conferința de lansare a raportului de evaluare elaborat de BERD privind reglementarea profesiei de practician în insolvență, Simona Miloș, Președinte INPPI, a discutat în detaliu despre rezultatele acestui raport și despre lucrurile dezbătute în cadrul conferinței. Mai jos, interviul realizat de către ziarul Bursa:

Citeşte mai departe
11:Noi

România este pe primul loc în ceea ce privește gradul de dezvoltare al profesiei de practician în insolvență dintre cele 27 de țări evaluate, potrivit unui studiu comparativ al BERD

România este pe primul loc în ceea ce privește gradul de dezvoltare al profesiei de practician în insolvență dintre cele 27 de țări evaluate, potrivit unui studiu comparativ al BERD

Zilele trecute, Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) a găzduit, la Londra, Conferința de lansare a raportului de evaluare elaborat pe parcursul a doi ani de studii comparative și analize a legislației insolvenței privind reglementarea profesiei de practician în insolvență în 27 de țări în care care BERD acordă asistență.

La această conferință au participat personalități în domeniu, reprezentanți ai instituțiilor și autorităților publice și reprezentanți ai mediului academic din țările evaluate, inclusiv România. La invitația organizatorilor, România a fost reprezentată de doi delegați: Președintele Institutului Național de Pregătire al Practicienilor în Insolvență (INPPI) – av. Simona Maria Miloș și av. Andreea Deli – membru al Consiliului Științific al INPPI, care au avut și calitatea de lectori în cadrul conferinței, prezentând aspecte relevante ale profesiei de practician în insolvență din țara noastră.
Alături de acestea, în cadrul conferinței au fost invitați să ia cuvântul Președintele INSOL International - James H.M. Sprayregen, Directorul Executiv al R3 - Graham Rumney, precum și reprezentanți din Marea Britanie, Franța, Germania, Ucraina, Ungaria, Letonia și Bulgaria.

Unul dintre momentele cheie ale conferinței a fost prezentarea, de către reprezentanți ai BERD, precum și ai Băncii Mondiale și ai FMI, a rezultatelor acestor evaluări, care au analizat rolul practicianului în insolvență precum și al instanțelor de specialitate în finalizarea cu succes a procedurilor de insolvență și de prevenire a insolvenței. Totodată, în cadrul lucrărilor conferinței, oficialii BERD au făcut publice rezultatele evaluării comparative efectuate în perioada 2013-2014 în cele 27 de țări evaluate.

Potrivit acestui studiu, România a obținut cel mai mare procentaj, pe toate categoriile analizate, respectiv: licențierea și înregistrarea formelor de exercitare a profesiei (100%), modalitățile de reglementare, supervizare și disciplină (94%), formare profesională inițială și continuă (95%), sistemul de desemnare a practicianului în cadrul procedurilor (100%), calitatea și etica profesională (81%), competențele și atribuțiile legale (83%) și sistemul de remunerare (81%).

Acest procentaj plasează România pe primul loc în ceea ce privește gradul de dezvoltare al profesiei de practician în insolvență în rândul țărilor evaluate, devansând, astfel, țări precum: Polonia, Ungaria, Croația, Rusia, Lituania, Estonia, Letonia, Slovacia, Slovenia etc.

Astfel, s-a apreciat că România a dezvoltat un cadru juridic solid și funcțional pentru profesia de practician în insolvență, acoperind elementele cheie ale profesiei. Mici recomandări care ar putea îmbunătăți și mai mult performanța și dezvoltarea profesiei de practician în insolvență includ introducerea de criterii profesionale pentru desemnarea practicianului în insolvență de către instanță, încurajarea procedurilor de prevenire a insolvenței precum și îndrumări cu privire la modul de gestionare a averii debitorului și valorificarea eficientă a activelor în procedură, se arată în raportul de țară al BERD.

“Este un rezultat onorant pentru România, de recunoaștere a eforturilor tuturor părților implicate în procedura insolvenței, de a reglementa această profesie, de a asigura formarea profesională continuă a practicienilor și nu în ultimul rând, de recunoaștere, la un nivel atât de înalt, a conținutului noului act normativ în materia insolvenței- un factor extrem de important pentru mediul economic si financiar. Faptul că avem o lege modernă și echilibrată, precum și o tradiție de peste 15 ani în gestionarea procedurilor de insolvență, ne-a propulsat pe primul loc în topul BERD dar, totodată, ne obligă să confirmăm și în activitatea practică, printr-o conduită adecvată, standardele recunoscute ale cadrului legislativ”, a declarat Simona Miloș - Președinte, Institutul Național pentru Pregătirea Practicienilor în Insolvență (INPPI) și reprezentantul delegației României la seminarul BERD.

-// -

Despre INPPI:

Înființat în decembrie 2012, Institutul Național pentru Pregătirea Practicienilor în Insolvență (INPPI) este organizat și funcționează sub autoritatea Adunării Reprezentanţilor Permanenţi ai Uniunii Naționale a Practicienilor în Insolvență din România (UNPIR) şi Consiliului Naţional de Conducere al Uniunii, iar prin acțiunile pe care le organizează se adresează tuturor practicienilor în insolvență, stagiari sau definitivi, indiferent de nivelul la care se află în carieră.

-// -

Pentru informații suplimentare vă rugăm să o contactați pe Anca Rancea – PR Consultant al INPPI la adresa de e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. sau la numărul de telefon: 0751.751.438

Masa Rotunda
1411_Insolvency_Forum_021
1411_Insolvency_Forum_074
1411_Insolvency_Forum_045
1411_Insolvency_Forum_059
1411_Insolvency_Forum_062
1411_Insolvency_Forum_017
Andreea Deli_Graham Rumney_Simona Milos
1411_Insolvency_Forum_007
1411_Insolvency_Forum_027
1411_Insolvency_Forum_035
1411_Insolvency_Forum_033
1411_Insolvency_Forum_015
1411_Insolvency_Forum_009
1411_Insolvency_Forum_049
1411_Insolvency_Forum_039
01/16 
       
Citeşte mai departe
24:Oct

Doamnele avocaturii româneşti, premiate în cadrul Galei Lady Lawyer

Legal Magazin Events a organizat prima ediţie a Galei Lady Lawyer, pe 24 octombrie 2014, la Hotel Howard Johnson din Bucureşti. Gala Lady Lawyer a reprezentat o premieră pe plan național şi a celebrat doamnele avocat care au reuşit să se impună de-a lungul timpului în această profesie, să evidenţieze cariere de succes, dar şi să reliefeze faptul că, în România, femeile sunt o adevarată forţă în avocatură.

Cuvântul de deschidere a fost transmis de av. Ion Ilie-Iordăchescu, Decanul Baroului Bucureşti. De asemenea, evenimentul a fost deschis de o masă rotundă la care au participat doamnele Simona Miloș, Partener, Stănescu Miloș Dumitru și Asociații, Anda Todor, Managing Partner, Dentons şi Mirela Iovu, Vicepreşedinte al CEC Bank.

Prima sesiune de premiere

În prima sesiune de premiere au fost decernate Premiile pentru Excelenţă în Dezvoltarea Profesiei de Avocat la Categoria Companii doamnei Elena Mangu Iacob, Legal Manager, Coca-Cola HBC Romania, doamnei Cătălina Iancu, Head of Legal & Compliance, Kaufland România şi doamnei Luiza Tomescu – Dinu, Directorul Departamentului Juridic, OMV Petrom. La Categoria Instituţii Bancare au fost premiate doamnele Mirela Iovu, Vicepreşedinte al CEC Bank şi Anca Piperea, Directorul Direcţiei Juridice, UniCredit Țiriac Bank. La categoria Marile Oraşe au fost premiate pentru Excelenţă în Dezvoltarea Profesiei de Avocat doamnele: Carmen Popa, Managing Partner, Tumbăr, Cega & Popa, Craiova, Ioana Hațegan, Managing Partner, Hațegan Law Office, Timișoara, Luiza Budușan, Fondator & Coordonator, Budușan și Asociații, Cluj-Napoca şi Cristina Gheorghe, Avocat Partener, Gheorghe & Gheorghe.

Premiile în funcţie de ariile de expertiză au fost deschise cu Premiul pentru Excelenţă în Dezvoltarea Profesiei de Avocat, categoria Drept Medical, acordat doamnei Raluca Simion, Managing Partner, Cabinet Raluca Simion. La categoria Curtea Europeană a Drepturilor Omului a fost premiată doamna Diana Dragomir, Fondator, Diana Dragomir & Partners, iar la categoria Dreptul Proprietăţii Intelectuale a fost premiată doamna Andra Mușatescu, Managing Partner, Andra Muşatescu Law & Industrial Property Offices. La categoria Dreptul Penal al Afacerilor au fost premiate doamnele Angelica Enache, Avocat Partener, Bogasiu & Asociații şi doamna Corina Popescu, Avocat Partener, Cabinet Corina Popescu, iar Premiul pentru Excelenţă în Dezvoltarea Profesiei de Avocat, la categoria Dreptul Muncii, s-a acordat doamnei Magda Volonciu, Managing Partner, Magda Volonciu & Asociații.

Prima sesiune de premiere s-a încheiat cu un concert acustic al trupei Sarmalele Reci.

A doua sesiune de premiere

Cea de-a doua sesiune de premiere a fost deschisă cu Premiul pentru Excelenţă în Dezvoltarea Profesiei de Practician în Insolvenţă la categoria Insolvenţă & Restructurare acordat doamnei Andreea Cionca-Anghelof, Asociat Coordonator, CITR. La aceeaşi categorie a fost premiată şi doamna Simona Miloș, Partener, Stănescu Miloș Dumitru și Asociații. Premiul pentru Excelenţă în Dezvoltarea Profesiei de Avocat la categoria Taxe și Fiscalitate s-a acordat doamnei Anca Grigorescu, Partener, bpv Grigorescu Ștefănică, iar la categoria Real Estate au fost premiate doamnele Dana Gruia Dufaut, Managing Partner, Cabinet de Avocat Gruia Dufaut şi doamna Raluca Năstase, Partner, Biriș Goran. Premiul pentru Excelenţă în Dezvoltarea Profesiei de Avocat la categoria PPP/Achiziții Publice/Infrastructură a fost acordat doamnei Daniela Nemoianu, Managing Partner, NTMO Attorneys at Law (KPMG) şi doamnei Alina Lefter Partner, Dragomir & Asociații. La categoria Litigii a fost premiată doamna Ioana Hrisafi-Josan, Partner, Țuca Zbârcea și Asociații, iar la categoria Arbitraj național și internațional a fost premiată doamna Alina Cobuz, Managing Partner, Cobuz & Asociații.

De asemenea, la categoria Financiar-Bancar & Piața de Capital au fost premiate doamnele Narcisa Oprea, Partner, Schoenherr şi Silvana Ivan, Partner, Țuca Zbârcea & Asociații. La categoria Fuziuni și achiziţii/Drept comercial și societar au fost premiate doamnele Nadia Badea, Partner, Clifford Chance Badea şi Anda Todor, Managing Partner, Dentons. La categoria Dreptul Concurenței au fost premiate doamnele Raluca Vasilache, Partner, Țuca Zbârcea și Asociații şi Manuela Guia, Partener, D&B David și Baias. La categoria Ajutor de Stat, Premiul pentru Excelenţă în Dezvoltarea Profesiei de Avocat a fost câştigat de doamna Rusandra Sandu, Avocat Partener, Noerr, iar la categoria Energie și resurse naturale au fost premiate doamnele Ioana Racoți, Partner Senior, Zamfirescu Racoți & Partners şi Miruna Suciu, Partner, Mușat și Asociații.

Categoria premiilor speciale a fost deschisă cu Premiul pentru Start-Up, premiu care a fost acordat doamnei Roxana Mușoi, Partner, Rădulescu & Muşoi. Premiul pentru cea mai dinamică campanie de Rebranding în 2014 s-a acordat doamnei Roxana Lupu, Managing Partner, Lupu & Partners, iar cel pentru Excelență în Antreprenoriat, doamnei Mona Mușat, Managing Partner, Mușat & Asociații. Premiile pentru Excelenţă în Management au fost acordate doamnelor: Irina Stănculescu, Avocat Asociat, Mușetescu, Stănculescu & Asociații, Crenguţa Leaua, Managing Partner, Leaua și Asociaţii şi Cristiana Irinel Stoica, Partener Fondator, Stoica și Asociații.

Prima ediţie a Galei Lady Lawyer a fost încheiată cu un concert al formaţiei Sarmalele Reci.

Membrii juriului au fost: Mihai Acsinte, Chief Legal Officer, Grupul Renault România, Flavius Baias, Decanul Facultății de Drept, Universitatea București, Daniel Grigoroiu-Norocel, Preşedinte al Consiliului de Administraţie şi Director General, Romtehnica, Daniela Lulache, Director General, Nuclearelectrica, Silvia Claudia Mihalcea, Director General, Oficiul Național al Registrului Comerțului şi Roxana Wring, Președintele Asociației ProDoMo.

Sponsorii evenimentului au fost: Distileriile Alexandrion, Asclepimed, ContaRădulescu, isoLEX, Ciocolateria Leonidas, MagazinRobe, OCTAVIAN dulce de România.

Gala Lady Lawyer s-a bucurat de sprijinul Baroului Bucureşti.

Partenerii media au fost: BURSA, Focus Energetic, Calendar Evenimente, CH Beck, Juridice, Avocatura.com, Risco, Indaco, The Diplomat, Wolters Kluwer, MediereNet.

Evenimentul a avut şi o misiune socială, 10% din încasări fiind donate pentru sprijinirea Asociaţiei Stop Autismului. Mai multe informaţii puteţi găsi pe site-ul evenimentului: http://galaladylawyer.ro/.

DSC_6284
DSC_6480
DSC_6268
DSC_6475
DSC_6472
DSC_6486
1/6 
       
Citeşte mai departe
03:Iun

Noua lege a insolvenței din România este una sofisticată

Ministerul Justiției, Comisia Juridică, de disciplină și imunitate a Camerei Deputaților și Banca Mondială au organizat, la finalul săptămânii trecute, un eveniment de diseminare a raportului privind respectarea standardelor și codurilor în cadrul procedurii insolvenței în România, precum și a regimului dintre creditor și debitor. Evenimentul s-a desfășurat la Palatul Parlamentului și a reunit reprezentanți ai consorțiului care a elaborat noua Lege a Insolvenței, reprezentanți ai INPPI și UNPIR, precum și judecători, practicieni în insolvență, avocați, contabili, bancheri, membri ai Parlamentului și oficiali din ministerele de resort din România.

Raportul privind procedura Insolvenței în România a fost predat autorităților române în aprilie 2014 și multe dintre recomandările care au fost partajate cu autoritățile de la stadiul de proiect, au fost luate în considerare în noua lege privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență adoptată recent de către Parlamentul României. Drept urmare, evenimentul s-a concentrat pe progresele înregistrate de România în domeniul insolvenței și regimul drepturilor creditorilor și ale debitorilor.

Deasemenea, participanții au discutat problemele care ar putea necesita o monitorizare sau reforme suplimentare pentru a îmbunătăți eficiența procesului insolvenței și a regimului privind drepturile creditorilor și au identificat noile evoluții internaționale relevante pentru cadrul de insolvență din România.

“Raportul de evaluare a procedurii insolvenței și a regimului creditor-debitor în România, care este prezentat astăzi, a fost inițiat ca un proiect de asistență tehnică finanțat de Banca Mondială pentru Ministerul Justiției. Am comparat legea insolvenței și regimul creditor - debitor din România cu cele mai bune practici internaționale și am făcut o evaluare a legislației interne cu privire la legea insolvenței elaborate de către consorțiul câștigător al proiectului Codul Insolvenței. Ambele analize au fost premisele pentru o reformă sănătoasă a legislației insolvenței.", a declarat Elisabetta Capannelli, Manager de țară al Băncii Mondiale pentru România.

La rândul său, d-na Ana-Irina Șarcane, liderul echipei de redactare a Codului Insolvenței și membru în Consiliul Științific al INPPI, a afirmat că: “Principiile Băncii Mondiale au fost principala sursă de inspirație la redactarea codului, acestea fiind unanim recunoscute ca reprezentând cea mai echitabilă și judicioasă abordare atât pentru creditori cât și pentru debitori.“

„Personal, mă bucur că am avut ocazia de a fi parte dintr-o echipă extraordinară și de a lucra într-un proiect cu atât de multe provocări. Ne onorează aprecierile și recunoașterea eforturilor consorțiului de către reprezentanții Băncii Mondiale. Dezbaterile au fost aprinse pe baza acestui subiect, dar au dus la o lege echilibrată, care răspunde în mare măsură așteptărilor tuturor celor implicați în astfel de proceduri - debitori, creditori bancari, bugetari sau furnizori de utilități.” a declarat av. Simona Maria Miloș, Președinte al INPPI.

“Noua lege a insolvenței din România este una sofisticată la nivelul legislației europene.” - a conchis Judge Leif M. Clark - World Bank.

-// -

Despre INPPI:

Înființat în decembrie 2012, Institutul Național pentru Pregătirea Practicienilor în Insolvență (INPPI) este organizat și funcționează sub autoritatea Adunării Reprezentanţilor Permanenţi ai Uniunii Naționale a Practicienilor în Insolvență din România (UNPIR) şi Consiliului Naţional de Conducere al Uniunii, iar prin acțiunile pe care le organizează se adresează tuturor practicienilor în insolvență, stagiari sau definitivi, indiferent de nivelul la care se află în carieră.

-// -

Pentru informații suplimentare vă rugăm să o contactați pe Anca Rancea – PR Consultant al INPPI la adresa de e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. sau la numărul de telefon: 0751.751.438.

INPPI_Eveniment WB_mai 2014_3
INPPI_Eveniment WB_mai 2014_2
INPPI_Eveniment WB_mai 2014_1
1/3 
       
Citeşte mai departe
31:Mar

“Tax and Law”, ediția a 13-a

31 martie 2014, Hotel Pullman - Bucureşti

Eveniment organizat de Revista Business Review cu sprijinul I.N.P.P.I.

Acreditare INPPI: 4 ore de pregătire profesională

Luni, 31 martie, va avea loc cea de-a 13-a ediţie a evenimentului “Tax and Law” organizat de Revista Business Review cu sprijinul I.N.P.P.I.

În fiecare an, acest forum atrage un număr de peste 100 de participanţi interesaţi să afle ce soluţii propun experţi din domeniul fiscal şi domeniul juridic pentru rezolvarea principalelor probleme ridicate de mediul de afaceri autohton sau de reprezentanţi ai companiilor ce-şi desfăşoara activitatea în România.

Dintre subiectele pe teme de insolvenţă propuse spre dezbatere putem aminti:
• Principiul retroactivităţii în Noul Cod al Insolvenţei;
• Reglementările privind insolvenţa în audiovizual;
• Managementul reorganizării în procedura de insolvenţă;
• Entitatea public-creditor în procedura de insolvenţă;
• Aspectele legislative şi fiscale ale falimentului.

O secţiune importantă va fi dedicată ultimelor modificări aduse Codului Fiscal şi implicaţiile acestora.

Mai multe detalii despre speakerii invitați în cadrul evenimentului, programul complet și modalitatea de înscriere puteti găsi la această adresă.

Evenimentul este acreditat de I.N.P.P.I. cu 4 ore de pregătire profesională.

Membrii U.N.P.I.R beneficiază de un discount special de 10%, completând codul „INPPI2014” în formularul de înscriere.

Descarcă ataşamente:
Citeşte mai departe
27:Feb

Conferința „Back in business vs Purgatoriul Falimentului”- Ediţia a II-a, 27 februarie 2014

Joi, 27 februarie 2014, la Hotel Marshal Garden din Bucureşti a avut loc cea de-a II-a editie a Conferinţei „Back in business vs Purgatoriul Falimentului”, eveniment organizat de Legal Magazin – Revista profesiilor liberale în parteneriat cu Institutul Național pentru Pregătirea Practicienilor în Insolvență (I.N.P.P.I.)

Pe agenda dezbaterilor s-au aflat teme de interes pentru practicienii în insolvenţă:

• tendinţe pe piaţa insolvenţei din România în 2014;
• impactul Codului Insolvenţei asupra mediului de afaceri;
• insolvenţa grupurilor de societăţi – reglementată în premieră în România;
• impactul noilor Coduri, Penal şi de Procedură Penală, asupra procedurilor de insolvenţă;
• aspecte privind tranzacţiile în insolvenţă;
• restructurări reuşite – studii de caz.

Prezent la lucrările conferinţei, deputatul Aurelian Ionescu - membru în Comisia juridică, de disciplină şi imunităţi a Camerei Deputaţilor a menţionat faptul ca, în acest moment, în forul parlamentar sunt în discuţie cinci proiecte de lege care vizează insolvenţa. Începand cu 10 martie, unul dintre aceste proiecte şi anume cel care se referă la falimentul personal va intra în dezbaterea uneia dintre subcomisiile Comisiei Juridice.

Referindu-se la proiectul Codului Insolvenţei, deputatul Aurelian Ionescu a precizat că, dacă se va hotărî dezbaterea în procedură de urgenţă, legea ar putea ajunge la votul final în termen de o lună.

Florin Şandor - Consilier în cadrul Direcţiei juridice a Băncii Naţionale a României a ţinut să precizeze că legea actuală a insolvenţei nu a ajutat prea mult mediul de afaceri. Incidenţele de plată ale firmelor aflate în insolvenţă reprezintă un procent de 65% din totalul incidenţelor de plată, iar firmele insolvente deţin un procent de 34% (36 miliarde de lei) din volumul plăţilor restante, a menţionat reprezentantul Bancii Nationale, precizand si că doar 3% din firmele aflate în insolvenţă îşi duc la bun sfârşit obligaţiile ce le revin în cadrul procedurii.

La acest eveniment, Institutul Național pentru Pregătirea Practicienilor în Insolvență a fost reprezentat de Simona Miloş - Preşedintele INPPI, Ana-Irina Şarcane, Andreea Deli-Diaconescu şi Gheorghe Piperea, membri in Consiliul Ştiinţific al INPPI.

În prezentarea sa, Simona Miloş a abordat, din punct de vedere istoric, percepţia opiniei publice faţă de insolvenţă, vorbind despre modul cum evoluat procedura de insolvenţă (în dreptul roman, în dreptul Evului Mediu şi în legislaţia franceză).

Preşedintele INNPI a mai vorbit despre modificările pe care specialiştii Institutului le-au transmis Parlamentului pentru adoptarea unei legi a insolvenţei cu adevărat moderne şi care să mulţumească toţi factorii implicaţi în procedură.

Citand date dintr-un studiu al Uniunii Europene asupra insolvenţelor din ţările membre (inclusiv România), Simona Miloş a reamintit faptul ca doar un număr de 4-6% din numărul total al procedurilor intrate în insolvenţă sunt de natură frauduloasă. Conform aceluiaşi studiu, în România, procedurile de insolvenţă durează, în medie, 3,3 ani.

Ana-Irina Şarcane a prezentat principii şi definiţii din Codul Insolvenţei, iar Andreea Deli Diaconescu a vorbit despre creanţe garantate versus creanţe negarantate.

Gheorghe Piperea a menţionat acele prevederi din legislaţie care permit ca persoanele care au falimentat voit o societate comercială să fie decăzute din unele drepturi cum ar fi acela de a fi acţionari majoritari la alte societăţi sau administratori de societăţi.

Evenimentul a fost acreditat de INPPI cu 4 ore de pregătire profesională.

Citeşte mai departe
20:Feb

Conferința Codul Insolvenței, 20 februarie 2014

Ziarul BURSA, în parteneriat cu Institutul Național pentru Pregătirea Practicienilor în Insolvență (I.N.P.P.I.) a organizat conferinţa „Codul Insolvenţei”, eveniment dedicat domeniului insolvenţei şi implicaţiilor noului cod asupra mediului de afaceri din România.

Evenimentul desfăşurat în data de 20 februarie 2014 la Hotel Pullman, World Trade Center Bucharest a reunit practicieni în insolvenţă, avocaţi, mediatori, reprezentanţi ai autoritaţilor şi ai mediului de afaceri, fiind prima colaborare de acest tip dintre INPPI şi Ziarul Bursa.

Prezent la eveniment, Florin Moţiu, Consilier al Ministrului Justiţiei a precizat că Senatul a luat în considerare propunerile de eliminare a unor prevederi din proiectul Codului Insolvenţei. Două dintre cele mai controversate articole sunt cele care prevăd reducerea perioadei de reorganizare şi executarea creanţelor în procedura de insolvenţă. Potrivit domnului Moţiu, senatorii au eliminat deja unul dintre aceste două puncte, urmând ca şi cel de-al doilea să fie scos din proiect. Reprezentantul Ministerului Justiţiei a estimat că proiectul Codului Insolvenţei va trece de Senat în cursul săptămânii viitoare, urmând să meargă, în procedură de urgenţă, în Camera Deputaţilor, iar în luna aprilie să fie aprobat în plenul Parlamentului.

Cristian Pârvan, secretar general al Asociaţiei Oamenilor de Afaceri din România (AOAR) a ţinut să precizeze că “intrarea în insolvenţă nu este o stratagemă ascunsă a oamenilor de afaceri” şi a exprimat ingrijorarea mediului de afaceri privind numărul în creştere al insolvenţelor faţă de anul trecut, datorită problemelor cu care se confruntă societăţile economice.

Cristina Gociu, director general în cadrul Autoritaţii pentru Administrarea Activelor Statului (AAAS) a menţionat că printre priorităţile AAAS din această perioadă se numără recuperarea de creanţe şi continuarea privatizărilor, susţinerea societăţilor în dificultate şi obţinerea certificatelor de atestare a drepturilor de proprietate asupra terenurilor. "Începând din 2014, procedura insolvenţei urmează să fie o modalitate prin care AAAS urmăreşte în primul rând performanţa economică şi evitarea falimentului. Astfel, toate părţile implicate în insolvenţă trebuie să colaboreze pentru restructurarea cu succes a companiilor."

Institutul Național pentru Pregătirea Practicienilor în Insolvență a fost reprezentat de presedintele INPPI Simona Miloș, dar şi de Gheorghe Piperea, membru al Consiliului Ştiinţific al INPPI.

In prezentarea sa pe tema “Creanţele garantate vs Creanţele negarantate - Cine câstigă, cine pierde?”, Simona Milos, care, de altfel, a fost implicată şi în elaborarea noului cod al insolvenţei, a subliniat faptul că acesta va accelera procedurile de faliment, dacă nu va fi eliminată prevederea potrivit căreia creanţele curente pot fi executate în insolvenţă.

Deasemenea, unul dintre subiectele dezbatute cu mare interes a fost fost falimentul persoanelor fizice, care, în opinia tuturor celor prezenţi la eveniment, ar trebui reglementat. "Cele care pierd în primul rând din acest lucru sunt instituţiile bancare. Falimentul personal este o situaţie de blocaj maxim pentru bănci, care, până la rezolvarea situaţiei, trebuie să-şi creeze provizioane, iar acestea cântăresc din ce în ce mai mult în bilanţul băncilor. În momentul în care se trece la faliment, pierderile pot fi scoase din bilanţul instituţiilor de credit. În ceea ce priveşte persoanele fizice în cauză, în momentul declarării falimentului, li se permite să redevină cetăţeni normali, acum fiind o pierdere pentru economie şi pentru bănci, atrăgând şi consecinţe catastrofale pe plan social şi personal." - Gheorghe Piperea, membru al Consiliului Științific al INPPI.

Evenimentul a fost acreditat de INPPI cu 4 ore de pregătire profesională.

Vă așteptăm alături de noi la următorul eveniment din data de 27.02.2014 - Conferința „Back in business vs Purgatoriul Falimentului”- Ediţia a II-a, organizată de Legal Magazin – Revista profesiilor liberale, în parteneriat cu INPPI!

Bursa_Conferinta Insolventa_1
Bursa_Conferinta Insolventa_3
Bursa_Conferinta Insolventa_2
Bursa_Conferinta Insolventa_4
1/4 
       
Citeşte mai departe
13:Feb

Conferinţa “Noul cod al insolvenţei. Soluţia pentru mediul de business de azi?”, 13 februarie 2014, sediul B.N.R.

Ministerul Justiției, în parteneriat cu Ziarul Financiar, Banca Naţională a României a organizat, cu susţinerea INPPI, Conferinţa “Noul cod al insolvenţei. Soluţia pentru mediul de business de azi?”, primul eveniment de anvergură dedicat domeniului insolvenței, din acest an.

Desfășurat joi, 13 februarie 2014, la sediul B.N.R. , evenimentul a adus alături reprezentanţi ai autorităţilor şi ai companiilor, judecători, procurori, magistraţi, avocaţi, bancheri şi antreprenori - toți interesați de noul cod al insolvenţei şi termenul la care ar putea intra în vigoare noua legislaţie.

Conferința s-a bucurat de participarea Ministrului Justiției, Robert Cazanciuc, care a subliniat importanța pe care dezbaterea publică o are în îmbunătățirea oricărui act normativ, scopul final fiind crearea unei legi care să răspundă nevoilor societății și care să se bucure de încrederea cetățenilor.

Banca Națională a României, gazdă a evenimentului a fost reprezentată de Viceguvernatorul Bogdan Olteanu, iar din partea Parlamentului României a participat Președintele Comisiei juridice, de disciplină și imunități a Camerei Deputaților, Liviu-Bogdan Ciucă.
Din partea INPPI au susținut prezentări Simona Miloș, președinte INPPI și Ana-Irina Șarcane, membră a Consiliului Științific al Institutului.

Dintre subiectele supuse atenției auditoriului:
• “Codul Insolvenţei - codificare sau schimbare fundamentală a actualelor reglementări? Explicaţii privind obiectivele urmărite de Proiectul Codului Insolvenței.” - Sorin David, Managing Partner, D&B David și Baias;
• “Ce aduce nou codul insolvenței în privința disciplinei debitorilor? Abordare istorică: agresivitate vs. permisivitate.” - Simona Miloș, Președinte INPPI;
• “Codul Insolvenței - noutăți conceptuale. Mijloace de eficientizare a procedurii.” - Ana-Irina Sarcane, Partener coordonator Sarcane si Asociatii SCA;
• “Principiile fundamentale ale procedurilor de insolvență - de la deziderat la realitate.” - Simona Neagu, Partener, Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen;
• “Noul Cod al Insolvenței – Între standardizarea activității practicianului în insolvență și executarea silită individuală a creanțelor.” - Stan Tîrnoveanu, Co-Managing Partner, ZRP Insolvency. În cele peste 4 ore de prezentări, discuții, întrebări și răspunsuri s-au punctat încă o dată, atât complexitatea prevederilor Codul Insolvenței, cât și numeroasele implicații care vor deriva din aplicarea noului cod în viitorul apropiat.

Evenimentul a fost acreditat de INPPI cu 4 ore de pregătire profesională pentru practicienii în insolvenţă care fac dovada participării la lucrările acestei conferințe.

Vă așteptăm alături de noi la următorul eveniment din data de 20.02.2014 - Conferința Codul Insolvenței, organizată de Ziarul BURSA în parteneriat cu INPPI!

Citeşte mai departe
04:Oct

Moment aniversar în cadrul Conferinței Naționale de Insolvență – ediția I

Cel mai emoționant moment al conferinței a fost cel dedicat d-nului Prof. Univ. Dr. Ion Turcu, părintele insolvenței în România. Pentru activitatea sa în domeniul insolvenței, încă de pe vremea când exista o singură lege proaspăt ieșită din Parlamentul României, când nu existau dosare, jurisprudență sau doctrină. În acea vreme, exista doar o carte, o carte verde, singurul reper pentru cei care activau în această zonă a dreptului comercial.

Cartea domniei sale era singurul instrument disponibil judecătorilor sindici și avocaților. Pentru toată contribuția adusă în materia insolvenței, prof. Ion TURCU a primit diploma de excelență din partea INPPI.

„Nu știu cât este cauzalitate și cât este întâmplare implicarea mea în acest domeniu. Un autor francez spunea că în sport important este să participi, iar în procedura insolvenței este important să nu participi niciodată. Doar că acest lucru nu depinde neapărat de voința celui care-și vede numele pe o listă, ci depinde de multe ori de o întâmplare măruntă. Așa se face că în anul 1994 am primit un telefon de la însoțitoarea Ministrului Finanțelor de la acea vreme și de aici a început totul. La peste 17 ani distanță de la prima carte publicată, e momentul unui nou început, cu o nouă lege, fapt ce ne obligă să fim la înălțime.”, a declarat Prof. Univ. Dr. Ion Turcu.

http://www.youtube.com/watch?v=UbFwMNoxIUU

Citeşte mai departe
04:Oct

Codul Insolvenței – subiectul principal al Conferinței Naționale de Insolvență (ediția I)

Institutul Național pentru Pregătirea Practicienilor în Insolvență (INPPI) și Facultatea de Drept a Universității din București, cu sprijinul Uniunii Naționale a Practicienilor în Insolvență din România (UNPIR), au organizat în zilele de 4 și 5 octombrie 2013 prima ediție a Conferinței Naționale de Insolvență.

În contextul aprobării de către Guvern, în cadrul ședinței de miercuri, 2 octombrie 2013, a OUG nr. 91 privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, cei peste 650 de practicieni în insolvență și invitați care s-au întânit în Aula Magna a Facultății de Drept din București au avut parte de două zile de discuții, argumentații ale prevederilor cu caracter de noutate, dar și de prezentări care au îmbinat în mod fericit aspectele teoretice și practice ale acestuia.

Pentru detalii legate de conferință, vă rugăm să descărcați materialul urmator:

Citeşte mai departe
04:Oct

Institutul Național pentru Pregătirea Practicienilor în Insolvență (INPPI) organizează prima ediție a Conferinței Naționale de Insolvență

În perioada imediat următoare, România va fi a doua țară din lume care va adopta un Cod al Insolvenței, care include recomandările Bancii Mondiale, elemente din principiile fundamentale ale prevederilor legislației Uniunii Europene (inclusiv propunerile de modificare a Regulamentului CE nr.1346 / 2000) în materie de insolvență și ale Legii Model adoptată de Comisia Națiunilor Unite privind Dreptul Comercial Internațional (UNCITRAL). În acest context, Institutul Național pentru Pregătirea Practicienilor în Insolvență (INPPI) și Facultatea de Drept a Universității din București, cu sprijinul Uniunii Naționale a Practicienilor în Insolvență din România (UNPIR), organizează în zilele de 4 și 5 octombrie 2013 prima ediție a Conferinței Naționale de Insolvență.

Pentru detalii legate de conferință, vă rugăm să descărcați materialul urmator:

Citeşte mai departe
×
×